اثرات ورزش در دوران نوجوانی

Image result for ‫ورزش در نوجوانی‬‎

اثرات ورزش در دوران نوجوانی

با پیشرفت تکنولوژی دیگر نوجوانی و کودکان دیگر حوصله ای برای ورزش ندارند و تحرک در آن بسیار کم شده و این زنگ خطر بزرگی برای خانواده ها و جامعه امروزی ماست که چه باید کرد در این مطلب اهمیت ورزش در نوجوانی را بدانید مشاهده می کنید که در آن اهمیت دو برابری ورزش در نوجوانی و کودکان را نیز بررسی می کنیم. شاید با کمی فکر کردن و تغییر بتوانند بسیار از مشکلات در این زمینه را حل کرد. بچه های نسل قبل با نبودن تکنولوژی های امروزی بسیار پرتحرک بودن و بچه های این نسل هم تحرک داشتن را دوست دارند اما اگر بتوانند از وسایل هوشمندی که در دارند دل بکنند که کار سختی برای آن است ما در این مطلب قرار نیست توصیه کنیم فرزند خود را از تکنولوژی های امروزی نیز دور کنید و به آن ها اصلا اجازه دسترسی ندهید فقط می خواهیم اهمیت را برای شما بیان کنیم که در آینده فرزندان این سرزمین بسیار پر اهمیت است. و شاید اگر جلوی این موضوع را نگیرم در آینده به مشکلات بزرگی بخوریم که دیگر با این روش های آسان قابل جلوگیری نمی باشد. توصیه ما این است که این مطلب را بخوانید و بعد تصمیم درستی بگیرد و برای این کار برنامه ریزی کنید. خودتان هم نیاز به ورزش دارید سعی کنید از ورزش های عمومی استفاده کنید و با فرزند و خانواده تان یک برنامه ورزشی داشته باشید با این کار بسیاری از مسائل نیز حل می شود و هم به سلامت خود و به سلامت خانواده خود نیز کمک کرده اید در ادامه همراه ما باشید.

لزوم انجام ورزش های حرفه ای از ۸ سالگی به بعد
رشد اندام های کودک از طریق فعالیت های حرکتی سبک و بازی های مناسب که عامل مهم در موفقیت ورزش کودک است شکل می گیرد . پرداختن به بازی های آزاد و نمادین یکی از اهداف و ارتقای قوای ذهنی کودک است . هم چنین توسعه ی قوای ذهنی از طریق پرداختن به ورزش شکل می گیرد.

مربیان ورزش باید توجه داشته باشند که زمانی که کودکی در سن ۵ سالگی به ورزش می پردازد در سن بازی های آزاد است و نباید ورزش را برای او سخت گرفت ولی زمانی که کودک به سن ۸ سالگی رسید باید برای او در امر ورزش به صورت هدفمند و با برنامه ریزی عمل کرد تا کودک از ورزش دلزده نشود .شنا بهترین ورزش برای کودکان است

شنا بهترین ورزش برای یک کودک است . بهتر است والدین ابتدا کودک خود را به مراکز ورزشی برای انجام تست ها برده و سپس بعد از مشخص شدن وضعیت فیزیکی او از قبیل وضعیت کف پا ، زانو و … ورزش مناسب ، مفرح و موثری را برای او انتخاب کنند .

نیاز نیست از همان ابتدا کودکان را با قوانین ورزش آشنا کنیم . از سن ۶ سالگی به بعد کودک توانایی لازم و پایه ی حرکتی را به دست آورده و می تواند به صورت محدود و در سطح ابتدایی در ورزش های سازمان یافته شرکت کند . به دلیل نزدیکی قواعد شنا ، زیمناستیک و دو و میدانی به شرایط بازی ، بهتر است تا قبل از سن ۶ سالگی کودکان را به سمت این ورزش ها سوق دهیم .
والدین باید از همان اوایل ، کودکان را با ورزش هایی چون پیاده روی ، دویدن ، شنا و زیمناستیک آشنا کنند ، زیرا تا قبل از سن ۶ تا ۷ سالگی کودکان توانایی لازم برای پرداختن به ورزش سازمان یافته مانند فوتبال را ندارند.
در اوایل کودکی باید بچه ها را به سمت بازی های بومی محلی سوق دهیم و نباید آن ها را تحت شرایط قانونی به سمت ورزش های سخت بکشانیم . بازی با طناب ، انجام حرکات نمایشی و … در سنین کودکی بسیار مهم است

Image result for ‫ورزش در نوجوانی‬‎

مهمترین نکته برای والدین، اولیای محترم مدارس و بخصوص دبیران ورزش این است که به طور مثبت تمایل دانش آموزان را به ورزش زیاد کنند و آگاهی داشته باشند که هر فعالیت بدنی، برای فرد خاصی مناسب است و با توجه به مشخصات؛ سن، موقعیت فیزیکی، مراحل پیشرفت و میزان علاقه دانش آموزان، مناسب‌ترین فعالیت بدنی را بایستی به آنها توصیه کنند. کودکان ناتوان نسبت به همسن و سالان توانای خود، کمتر با ورزش آشنایی دارند. جالب این که این افراد برای افزایش قدرت بدنی و تناسب اندام خود، به ورزش بیشتری هم نیازمندند. بنابراین باید تک تک افراد، مدارس و مؤسسات مختلف، نهایت سعی خود را بکنند تا روز به روز این انگیزه مثبت را بین دانش آموزان افزایش دهند. مربیان ورزش می‌توانند با تهیه فهرستی از فعالیت ها، به میزان مصرف انرژی و تحرک بدنی دانش آموزان پی ببرند. درضمن این روش به مربیان کمک می کند تا ورزش هایی را پیشنهاد کنند که متناسب با سن، اندام، علاقه و موقعیت بدنی آنها باشد. این نکته بسیار مهم است که اولیای مدارس با هماهنگی والدین، با توجه به عوامل مختلفی مانند؛ سن، توانایی فیزیکی، سابقه بیماری های خانوادگی و وضعیت سلامتی کودک، ورزش مناسب دانش آموز را انتخاب کنند. یکی از اهداف اصلی متخصصان این است که بتوانند ۳۰ دقیقه ورزش سبک و آرام را در اکثر روزهای هفته دانش آموزان بگنجانند، یعنی ایجاد فرهنگ سلامت در روحیه دانش آموزان. پیاده روی و دویدن آرام، باعث تناسب اندام وسلامت روز افزون می شود.

رعایت اصول ایمنی در ورزش دانش آموزان، مهم ترین عامل در سلامتی آنان به شمار می‌رود. با این وجود در بررسی ها نشان داده شده که حوادث ناگوار مربوط به ورزش، بسیار شایع است. جهت رعایت اصول ایمنی ورزش در مدارس بایستی به ایمنی مکان های ورزشی، مناسب بودن وسایل ورزشی و آگاهی های ورزشی دانش آموزان توجه نمود. متولیان باید متوجه باشند که آیا در مکان های ورزشی مدرسه، کاملاً نکات ایمنی رعایت می‌شود؟ باید با بررسی ها و نظارت های مستمر، متوجه باشند که مکان‌های ورزشی محیطهای امنی برای ورزش دانش آموزان باشد. مسئولین و والدین ضمن ایجاد روحیه نشاط و رقابت سالم بین بچه ها، بایستی آنها را از هل دادن یکدیگر بخصوص در مناطق خطرناک منع کنند. به منظور اطمینان بیشتر، کودکان و نوجوانان باید برای هر ورزشی از وسیله‌های مناسب آن ورزش استفاده کنند. باید به کودکان و نوجوانان توصیه کنیم که در شرایط آب و هوایی مختلف، نکات ایمنی را رعایت کنند. مثلاً هنگام ورزش در معرض آفتاب، از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنند و به منظور جلوگیری ازکم آبی، قبل و بعد از حرکات فیزیکی و نیز هنگام انجام ورزش‌هایی که بیش از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد، از مایعات استفاده کنند.

پاسخی بگذارید

جدیدترین مطالب
پربیننده هفته
پربیننده ماه

مطالب طنز و سرگرمی

استاتوس ها