مدل مو مجلسی | مدل مو ساده دخترانه مجلسی | مدل موی ساده برای عروسی

مجموعه :مدل مو

مدل مو مجلسی | مدل مو ساده دخترانه مجلسی | مدل موی ساده برای عروسی

حداكثر دوره رشد مو

ويتامين ها و مواد معدني نقش مهمي در حفظ سلامتي مو ايفا مي كنند. هر كمبود مواد مغذي مي تواند منجر به نازك شدن مو يا حتي طاسي كامل شود.

اين يك حقيقت ثابت شده است كه تيروئيد كم كار مي تواند در نتيجه باعث فرفري شدن و شكنندگي مو شود در حالي كه در تيروئيد پركار، مو چرب و شل مي شود.

دليل اصلي باريك شدن مو نهايتاً به شرايط بدنتان برمي گردد. با بدن سالم و با تغذيه خوب، مو درخشان و باشكوهي خواهيد داشت. اگر هر مشكلي از نظر سلامتي داريد يا هر كمبود غذايي را تحمل مي كنيد، موتان ممكن است توقف رشد يا آسيب را نشان دهد.

مدل مو مجلسی,مو مجلسی,مدل مو,مدل مو ساده دخترانه,مدل موی ساده برای عروسی

مدل مو مجلسی (1)

اگر بدنتان در سلامت خوبي باشد، دوره رشد ژنتيكي مو مي تواند افزايش يابد. در اين ميان خوردن تركيب مناسب اسيدهاي آمينه، ويتامينهاي B، همين طور B6، بيوتين، اينوزيتول و اسيد فوليك در برنامه مواد مكملي مهم است. كشف شده برخي مواد معدني شامل منيزيم، سولفور، سيليكا و روي در حفظ سلامتي مو مهم اند.

همچنين بتاكاروتن براي رشد مو بسيار مهم است. به خاطر اينكه به ويتامين A كه به عنوان يك نياز بدن است تبديل مي شود، به ادامه رشد نرمال مو، رشد استخوان، حفظ پوشش رشته هاي عصبي، همچنين به سلامتي پوست، مو و ناخن كمك مي كند. بتاكاروتن در سبزيجات و ميوه هاي زرد و سبز يافت مي شود.

مدل مو مجلسی (3)

پروتئين مهم است.

چون مو از پروتئين است، غذايي كه پروتئين كمي دارد ممكن است باعث نازك شدن مو يا تأخير در رشد مو شود. اين حرف درست است كه اگر غذاي با پروتئين كافي بخوريد در اغلب موارد پيامد آن بهبود رشد مو است.

بعضي كارشناسان تغذيه پيشنهاد مي كنند بكارگيري رژيم غذايي جگر گاو، مخمر آبجو، گندم و روزانه ۲ قاشق سوپخوري از لسيتين دانه دانه شده، باعث افزايش رشد مو، استحكام و زيبايي مو مي شود.

منابع غذايي خوب ديگر براي پروتئين شامل ماهي، تخم مرغ، انواع لوبيا و ماست است.

پروتئين سبوس دار هم به تحريك رشد مو كمك مي كند. يك مطالعه از نتايج سبوس در مو بيان مي كند كه سبوس به تنهايي باعث تقويت مو نمي شود اما سبب رشد آن مي شود.
مدل مو مجلسی (4)

موانع رشد

استرس بيش از اندازه و بعضي داروها شناخته شده اند كه رشد مو را به تأخير مي اندازد. اما اگر در شرايط مصرف دارو هستيد طبق دستور پزشك بايد عمل كنيد و توجهي به آسيب مو نكنيد.

هشدار: هميشه قبل از اينكه هر نوع ويتامين، مواد معدني يا دستور گياهي از هر نوعي كه مي خواهد باشد را مصرف كنيد، با پزشكتان مشورت كنيد تا دخالتي در درماني كه شما تحت نظر هستيد، نداشته باشد.

بهر حال اگر تحت استرس شديدي هستيد پزشك مي تواند در كاهش استرس كمك كند، مي دانيد كه عبادت يا استراحت راهي براي تقليل هر نوع استرس مهم در زندگيتان است. مويتان عاشق زندگي بي استرس براي شماست. بخش ديگري از كمك به مو، استراحت و خواب است. دريافته اند كه باعث رشد سريعتر مي شود، مو نياز به مقدار كافي خواب ( ۷ تا ۹ ساعت در شبانه روز ) دارد.

مدل مو مجلسی (5)

مكمل هاي رشد مو

تغذبه صحيح، ورزش، كاهش استرس، استراحت، حصول خواب زياد راهي براي به حداكثر رساندن توانايي رشد مو است. همين طور مي توانيد مكمل هاي خوب محتوي ويتامين هاي ضروري و مواد معدني را بخوريد يا مي توانيد فرمول شخصي براي خود بسازيد.

مدل مو مجلسی (6)

ليست مكمل ها

شيوه زندگي خود را تغيير دهيد، هر روز مكمل هاي زير را بخوريد چون در افزايش رشد مو مؤثر است:

ويتامين B كمپلكس ــ ۵۰mg ويتامين هاي B مهم (شامل فوليت، بيوتين و اينوزيتول)
ويتامين B6 ــ ۵۰mg
ويتامين C همراه بيوفلاونويدها ــ ۱تا ۲ گرم در روز
ويتامين E، به ميزان ۴۰۰ تا ۸۰۰ Iu
بتاكاروتن ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ Iu در روز
توصيه در خوردن منيزيم، سولفور، روي (براي مصرف اين مواد حتماً با يك متخصص مشورت كنيد.)
سيليكا ــ ۳۰۰mg در روز
انواع گياه گزنه ۲۵۰mg سه بار در روز
روغن دانه كتان يك قرص
مدل مو مجلسی (7)

انواع رشد مو

بسياري از متخصصان رژيم غذايي زير را سفارش كرده اند كه بسته به نوع مراقبت از مو، بسيار مفيد است.

۱ــ سيگار كشيدن را ترك كنيد يا كمتر مصرف كنيد، نوشيدني هاي كافئين دار و كربنات دار (نوشابه هايي مانند كوكاكولا) بدن را ضعيف مي كنند و مانع حداكثر توانايي رشد مو مي شوند.

۲ــ رژيم غذايي سالمي مصرف كنيد. از غذاهايي كه قند و چربي بالايي دارند اجتناب كنيد.

۳ــ از موتان مراقبت كنيد و از هر شانه و برس زدن يا دست كشيدن غير ضروري اجتناب كنيد.

۴ــ از آب داغ، خشك كننده هاي خيلي گرم يا شكل دهنده هاي مو كه سبب استرس مو مي شود خودداري كنيد.

۵ــ هفته اي يكبار ماساژ پوست سر دهيد تا سلولهاي مو تحريك شوند.

۶ــ يك سري درمانهاي مداوم روغن هاي گرم را انجام دهيد تا از تيزشدن سر مو جلوگيري شود.

۷ــ مرتباً مو را كوتاه كنيد تا موخوره (دو شاخه شدن انتهاي مو) زدوده شود و مو فرصت رسيدگي و سالم شدن را پيدا كند.

۸ــ استراحت و خواب كافي به بدن اجازه مي دهد تا مو به خوبي رشد كند.

مدل مو مجلسی (8)

ماهی

ماهی ها حاوی مکمل های طبیعی است که برای سلامت مو مفید هستند. ماهی سالمون منبع اسید چرب امگا سه است.

گیاه خواران یا افرادی که ماهی دوست ندارند می توانند یک یا دو قاشق دانه گیاه کتان به رژیم غذایی خود اضافه کنند. گیاه کتان نیز حاوی اسیدهای چرب امگا مانند امگا شش است.

مدل مو مجلسی (9)

● سبزیجات دارای برگ سبز

افرادی که اغلب از داشتن موهای چرب شکایت می کنند باید بدانند که این موضوع به دلیل چربی پوست سر است که همانند یک نرم کننده طبیعی برای مو سر شما عمل می کند. اما زمانی که پوست سر به طور ناسالم چربی از خود بیرون می دهد موجب چربی بیش از حد مو می شود.

سبزیجاتی که برگ سبز دارند منبع ویتامین A و C هستند که باعث می شوند پوست سر چربی طبیعی و عادی تولید کند.

مدل مو مجلسی (10)

● مغزها (خشکبار)

همچنین برای داشتن موی سالم لازم است که در رژیم غذایی مقدار مناسبی ‘روی’ بگنجانید.

اگر نمی دانید که علت ریزش موهای سر شما چیست باید بدانید که دچار کمبود روی شده اید و برای رفع این موضوع باید به رژیم غذایی خود گردو و بادام اضافه کنید.

مغزها حاوی مولفه هایی مانند فلاونوئیدها، فیتوکمیکال و آنتی اکسیدان ها است که می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

مدل مو مجلسی (11)

● غلات سبوس دار

اگر خواستار داشتن موهای سالمی هستید به مصرف غلات سبوس دار روی آورید. برای این منظور باید گندم، جوی دو سر، ذرت، برنج قهوه ای، عدس و لوبیا در رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مدل مو مجلسی (12)

● لبنیات کم چرب

کلسیم ماده ای است که موجب تسریع رشد موی سر می شود. با این حال در نظر داشته باشید که لبنیات باید کم چرب باشد، چرا که حاوی سطح بالایی پروتیین است.

مدل مو مجلسی (13)

●  بادام :

منشا خوبی برای پروتئین های گیاهی است و به عنوان ماده غنی از آهن و ویتامین E محسوب می شود.این ماده غذایی برای کاهش کلسترول مفید می باشد و باعث می شود نیاز به مصرف داروهای  کاهنده کلسترول در آینده کم شود.
● دانه های سویا :

سویا منشا خوبی برای پروتئین های مفید گیاهی است.مقدار ویتامین  E و آهن آن نیز خوب می باشد.آهن در ساخت اجزای هموگلوبین موثر است.
●  Roast beef  :

این خوراکی منشا مقدار زیادی ویتامین B6 و روی است.
● نخود :

مصرف این گروه از مواد غذایی زدن ۲ نشانه با یک تیر است.شما هم روی هم ویتامین B6 که مورد نیاز موهاست را از این ماده به دست خواهید آورد.روی در ساختن پروتئین مو نقش مهمی دارد.
● گندم کامل :

این ماده دارای سیلیکا و آهن بالاست.سیلیکا در جذب بسیاری دیگر از ویتامین ها موثر است.

مدل مو مجلسی (14)

مدل مو مجلسی,مو مجلسی,مدل مو,مدل مو ساده دخترانه,مدل موی ساده برای عروسی

مدل مو مجلسی (15)

مدل مو مجلسی,مو مجلسی,مدل مو,مدل مو ساده دخترانه,مدل موی ساده برای عروسی

مدل مو مجلسی (2)

مدل مو مجلسی,مو مجلسی,مدل مو,مدل مو ساده دخترانه,مدل موی ساده برای عروسی

مدل مو مجلسی (1)

مدل مو مجلسی,مو مجلسی,مدل مو,مدل مو ساده دخترانه,مدل موی ساده برای عروسی

مدل مو مجلسی (21)

مدل مو مجلسی,مو مجلسی,مدل مو,مدل مو ساده دخترانه,مدل موی ساده برای عروسی

مدل مو مجلسی (20)

مدل مو مجلسی,مو مجلسی,مدل مو,مدل مو ساده دخترانه,مدل موی ساده برای عروسی

مدل مو مجلسی (19)

مدل مو مجلسی,مو مجلسی,مدل مو,مدل مو ساده دخترانه,مدل موی ساده برای عروسی

مدل مو مجلسی (18)

مدل مو مجلسی,مو مجلسی,مدل مو,مدل مو ساده دخترانه,مدل موی ساده برای عروسی

مدل مو مجلسی (17)

مدل مو مجلسی,مو مجلسی,مدل مو,مدل مو ساده دخترانه,مدل موی ساده برای عروسی

مدل مو مجلسی (16)

مدل مو مجلسی,مو مجلسی,مدل مو,مدل مو ساده دخترانه,مدل موی ساده برای عروسی

پاسخی بگذارید

جدیدترین مطالب
پربیننده هفته
پربیننده ماه

مطالب طنز و سرگرمی

استاتوس ها