کاهش فشار خون با سبزیجات و میوه ها

مجموعه :سلامت

کاهش فشار خون با سبزیجات و میوه ها

لوبیا

این ماده مغذی سرشار از فیبر، پتاسیم و منیزیم است و به حفظ سطح فشار خون سالم کمک می کند. افرادی که روزانه یک فنجان لوبیا و دیگر حبوبات را مصرف می کنند، شاهد افت فشار خون خود هستند.

کاهش فشار خون با سبزیجات و میوه ها

کاکائو

مطالعات محققان استرالیایی نشان داده است که اضافه کردن کاکائو به رژیم غذایی می تواند به دلیل وجود فلاونول در آن به کاهش فشار خون کمک کند و عملکرد رگ های خونی را بهبود بخشد. محققان دانشگاه هاروارد نیز اعلام کرده اند که شکلات تیره به کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک می کند.

 

موز

یک منبع فوق العاده از پتاسیم محسوب می شود و اثرات سدیم در افزایش فشار خون را خنثی می کند. بزرگسالان باید روزانه حدود ۴ هزار و ۷۰۰ میلی گرم پتاسیم دریافت کنند و یک موز متوسط ۱۲ درصد از این میزان نیاز را برطرف می کند.

 

لبنیات کم چرب

افرادی که این نوع لبنیات را استفاده می کنند، نه تنها نیازشان به کلسیم و ویتامین دی برطرف می شود بلکه ۱۱ درصد احتمال بروز پرفشاری خون در آنها کاهش می یابد. فراموش نکنید که باید مطمئن باشید شیر فاقد چربی باشد، چرا که چربی منجر به افزایش فشار خون می‌ شود.

 

گوجه‌فرنگی

حاوی مقادیر فراوانی لیكوپن است. این آنتی ‌اكسیدان به‌ طور قابل توجهی فشار خون را كاهش می ‌دهد. همچنین غنی از كلسیم، پتاسیم، ویتامین‌های آ، ث و ای بوده و دارای تمام مواد مغذی مورد نیاز برای جلوگیری از فشار خون است.

 

سیر

دارای خواص متعددی است كه از لخته و ضخیم شدن رگ‌ های خونی جلوگیری كرده و همچنین به آسانی با عوارض ناشی از فشار خون بالا مبارزه می‌ كند.

 

كرفس

حاوی موادی به نام سالیدس است و موجب آرام و گشاد شدن ماهیچه ‌های اطراف رگ‌ ها می ‌شود. با گشاد شدن رگ‌ ها خون با فشار كمتری حركت می ‌كند و فشار خون پایین می ‌آید.

پاسخی بگذارید

جدیدترین مطالب
پربیننده هفته
پربیننده ماه

مطالب طنز و سرگرمی

استاتوس ها