راه تقلب در لاغر شدن

 راه تقلب در لاغر شدن

شکستن این قوانین کاهش وزن حقیقتاً به نفع شما است. چیزی نیست که به آن افتخار کنم، اما وقتی دبیرستان می رفتم گاهی در امتحانات از روی دست همکلاسی هایم تقلب می کردم. البته بیشتر اوقات این اتفاق هنگام امتحان ریاضی می افتاد. من از ریاضی متنفرم .اما بر خلاف چشمهایم که موقع امتحان همه جا می چرخید، چیز خوبی از آب درآمدم. حالا یک بزرگسال سالم شاغل هستم و هرگز دستگیر نشده ام. خوب به اندازه کافی بانمکی کردم. شکستن قوانین نیز می تواند روش خوبی در کاهش وزن باشد. برای اینکه راه تقلب در لاغر شدن را به شما نشان دهیم، مجموعه ای از قوانین کاهش وزن را گرد آورده ایم که، خواهش می کنیم از آنها پیروی نکنید و به جای آن راهکارهایی را به شما یاد می دهیم تا به طرز موثر تری چربی های اضافی را از دست بدهید. زیبایی اندام

لاغر شدن

فقط ورزشهایی که موجب افزایش ضربان قلب می شوند، انجام دهید

البته وزش شدید و شرکت در کلاسهای اسپینینگ (دوچرخه ثابت ) باعث افزایش ضربان قلب شما شده و کالری بیشتری در مقایسه با انجام حرکات یوگا می سوزاند، اما باید مطلبی که از نظر علمی اثبات شده درباره ورزشی که سطح هورمون استرس یعنی کورتیزول را کاهش می دهد، بگویم. چرا حفظ آرامش اینقدر مهم است؟ طبق یک مطالعه درباره نوسان میزان هورمونها و تاثیر آن بر رفتار افراد (Psychoneuroendocrinology)  مشخص شده، هرچه میزان کورتیزول بیشتری در بدن شما ترشح شود، شما گرسنه تر و چاق تر خواهید شد.

حرف آخر، برای اینکه تن سالمی داشته باشید، شما نیازدارید، فعالیت داشته باشید و به دور از استرس باشید. پس ورزشهای شدید خود را کنار نگذارید، اما حتماً زمانی مثلاً حداقل یک روز در هفته را هم به حرکات آرامبخش مثل یوگا اختصاص دهید.

دسر نخورید
اگر فکر می کنید که با نخوردن شیرینی و بستنی لاغر می شوید، کاملاً در اشتباهید. کنار گذاشتن همه شیرینی ها یک ذهنیت قدیمی است، خوردن شیرینی در زمانهای تفریح و موقعیتهای اجمتماعی مکتب فکری عالی است که، به شما اجازه می دهد شیرینی خورده و از خوردن آن لذت ببرید. دان جکسون بلنتر  (Dawn Jackson Blatner) متخصص تغذیه و رژیم درمانی در کتابش با عنوان، رژیم من بهتر از رژیم تو است می گوید، به جای تنها نشستن و شیرینی خوردن از وقت خود استفاده کنید. سعی کنید به یک کافی شاپ بروید و از شیرینی خود به همراه صرف یک لیوان چای سبز لذت ببرید. اینکار احتمال زیاده روی در خوردن را کم کرده  و به شما کمک می کند به شیرینی خوردن به عنوان یک تفریح نگاه کنید.

لاغر شدن1

از مصرف گلوتن پرهیز کنید
ایزابل اسمیت (Isabel Smith) متخصص تغذیه می گوید، عدم مصرف گلوتن (گلوتن پروتئینی است که در گندم، جو و چاودار یافت می‌شود) ممکن است مد روز باشد. اما به ندرت کاهش وزن را تضمین می کند. به جای آن سعی در کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده مثل غلات شیرین و بیسکوئیت داشته باشد. یک رژیم غذایی حاوی سبزیجات و عاری از غذاهای فرآوری شده به طرز موثرتری به کاهش وزن شما کمک می کند، تا عوض کردن غذاهای گلوتن دار با انواع بدون گلوتن. با این کار مواد مغذی بیشتری هم دریافت می کنید.

باید ورزش شکم انجام دهید تا شکم خوش فرمی داشته باشید

انجام دراز و نشست به امید داشتن شکم خوش فرم مثل خواندن جزوه های اشتباه برای یک امتحان است. ممکن است سخت تمرین کنید، اما تلاش شما بی نتیجه است. مربی افراد مشهور و نویسنده کتاب اینو بخور اونو نخور!، مارک لانگووسکی (Mark Langowski ) در طول ده سال گذشته حتی یکبار هم دراز و نشست انجام نداده، ولی شکم شش تکه خوش فرمی دارد. چطور ممکن است؟ او مدتها پیش دریافته که مهمترین نقش در کاهش وزن قابل مشاهده، در قسمت شکم را رژیم غذایی مناسب دارد.

نکته:اگرچه ممکن است ورزش تاثیر زیادی در کاهش وزن نداشته باشد، اما برای داشتن اندام باریک نیاز به رفتن به باشگاه دارید. سعی کنید روزانه ۶۰ دقیقه ورزش متوسط یا ۳۰ دقیقه ورزش سنگین انجام دهید.

تا یک ساعت پس از بیدار شدن صبحانه بخورید
برای سالها کارشناسان کاهش وزن عقیده داشتند که، بهترین زمان برای خوردن صبحانه حدودا تا یک ساعت پس از بیدار شدن است. به این دلیل که هرچه شما خوردن صبحانه را به تعویق بیاندازید،  قند خونتان بالاتر خواهد رفت و برای رفع گرسنگی  احتمال اینکه غذای پرکالری و با ارزش غذایی پایین  انتخاب کنید، بیشتر خواهد بود.اما یک موج جدید از تحقیقات پیشنهاد می کند که، زمان خوردن صبحانه را به تعویق بیندازید. تا دوره طبیعی ناشتا بودن را که در واقع از زمان خواب شما شروع می شود، افزایش دهید. چرا؟ وقتی که شما اولین وعده غذایی خود را دیرتر شروع می کنید، به صورت طبیعی زمان کمتری برای خوردن و نوشیدن در طول روز دارید.و طبق یک مطالعه درباره متابولیسم سلولی، استفاده از این روش ممکن است باعث کاهش وزن شود، حتی اگر در طول روز غذای بیشتری مصرف کنید. برای دستیابی به نتایج بهتر، بایستی بین آخرین وعده غذایی شب گذشته و اولین وعده روز بعد، ۱۲ ساعت فاصله باشد.

لاغری بدون حذف غذاهای چرب و شیرین

پاسخی بگذارید

جدیدترین مطالب
پربیننده هفته
پربیننده ماه

مطالب طنز و سرگرمی

استاتوس ها