رژیم غذایی غیر اصولی و غیر علمی

رژیم غذایی غیر اصولی و غیر علمی

قبل از اقدام به شروع رژیم درمانی حتما از نظر اراده و شرایط روحی خود را برای ایجاد تغییر در سبک زندگیتان آماده کنید. این اصل را فراموش نکنید که رژیم درمانی یعنی تغییر الگوها و عادات غلط. یک بار تصمیم بگیرید و به وزن ایده آل و مناسب خود برسید. هر بار که در رژیم غذایی خود شکست بخورید کار را برای دفعات بعدی خود سخت تر کرده اید. از این رو تداوم در رعایت رژیم غذایی بسیار حائز اهمیت می باشد.

رژیم غذایی1

رژیم غذایی صحیح چیزی جز دریافت منطقی مواد غذایی معمول روزانه نیست از این رو به دنبال مواد غذایی غیر معمول یا رژیم های غذایی غیر اصولی، دریافت داروها یا ترکیبات شیمیایی و گیاهی غیر متعارف نباشید. رژیم غذایی شما باید با توجه به عادات، علائق، حساسیت ها، شرایط اجتماعی شما و به صورت مقرون به صرفه طراحی شود در غیر این صورت رعایت یک رژیم غذایی غیر اصولی قطعا به صوررت مداوم به طول نمی انجامد و منجر به شکست شما می شود.
رژیم های غذایی چند روزه

هیچ وقت به دنبال کاهش وزن سریع و غیر اصولی نباشید چرا که پایداری وزن بدست آمده بسیار مهم تر از دستیابی به آن می باشد. متخصصین تغذیه کاهش وزن ۰٫۵ تا ۱ کیلوگرم را در هفته توصیه می کنند.از این رو از گرفتن رژیم های غذایی چند روزه که منجر به ایجاد حالت قحطی در بدن شما می شوند جدا خودداری کنید.

منابع آب بدن اولین منابعی می باشند که تحت تاثیر رژیم غذایی کاهش پیدا می کنند و از این رو معمولا در هفته اول رژیم درمانی یا در دوره های رژیمی چند روزه تغییرات چشم گیری در وزن و سایز مشاهده می شود که صرفا ناشی از کاهش ذخایر آب سلولی می باشد و نوعی رضایت کاذب را در طرفداران رژیم های غذایی چند روزه ایجاد می کند. در حالی که تخریب ذخایر چربی در بدن بسیار دیرتر از سایر ذخایر اتفاق می افتد. کاهش وزن شدید در زمان کوتاه منجر به تخریب ذخایر مورد نیاز بدن از جمله ویتامین ها، املاح و عضلات می شود و عوارض جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.
رژیم های غذایی بسیار محدود از کالری

جهت شروع برنامه ریزی برای یک رژیم غذایی صحیح اولین قدم ارزیابی دقیق وضعیت فیزیکی فرد می باشد. از این رو این کار را به دست متخصص مربوطه بسپارید و خود نسبت به میزان کاهش وزن مورد نیازتان تصمیم گیری نکنید چرا که ممکن است آنقدر که شما نگران هستید از نظر سلامتی در شرایط بحرانی نباشید.

متاسفانه خیلی ها بر این باورند که کاهش وزن به معنی گرسنگی کشیدن می باشد در حالی که کاهش وزن اصولی با دریافت کالری مورد نیاز بدن امکان پذیر است. فراموش نکنید که ما علاوه بر فعالیت های روزانه برای اعمال حیاتی زندگی نیز به مقدار مناسبی انرژی نیاز داریم و کاهش بیش از حد انرژی دریافتی همانند رژیم های غذایی کمتر از ۱۲۰۰ کیلوکالری به معنی به مخاطره انداختن حیاتمان خواهد بود.

رژیم غذایی

بنابراین به جای پیروی از رژیم های غذایی بسیار محدود از کالری، کافیست مواد غذایی پرکالری و مضر را از برنامه غذایی روزانه خود حذف کرده و به اندازه نیاز بدنی خود از مواد غذایی کم کالری و سالم همانند سبزیجات، میوه جات مصرف کنید.

پاسخی بگذارید

جدیدترین مطالب
پربیننده هفته
پربیننده ماه

مطالب طنز و سرگرمی

استاتوس ها