سالادی که لاغرتان می کند!!

 سالادی که لاغرتان می کند!!

لاغری موفق و بدون بازگشت شاید به نظر شما یکی از سخت ترین کارها در هر رژیم لاغری باشد. برای لاغر شدن سالادهای پاییزه زیر را درست کنید و لاغر شوید.

سالاد

 ۶ سالاد پاییزی زیر لاغرتان می کند!!

به نقل از سیمرغ، پاییز فصل سبزیجات متنوع است. سبزیجاتی رنگی و سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی. اگر در این فصل بخواهید چند کیلویی وزن کم کنید و یا همیشه عاشق سالادهای متنوع هستید شانستان زده است! چون سبزیجات این فصل جان می دهند برای تهیه ی انواع سالادهای خوشمزه و مغذی.

سالاد لاغری با هویج، هویج وحشی یا شقاقل و توفو

مواد لازم برای سالاد لاغری با هویج، هویج وحشی یا شقاقل و توفو ۴ نفر

هویج وحشی (هویج سفید یا شقاقل) : ۱ عدد
هویج : ۲ عدد
توفو : ۱۲۵ گرم
سس سویا : ۱ قاشق غذاخوری
روغن کلزا : ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون : ۱ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده : ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل : به میزان کافی

 

طرز تهیه سالاد لاغری با هویج، هویج وحشی یا شقاقل و توفو

مدت زمان آماده سازی : ۱۵ دقیقه
زمان پخت : ۵ دقیقه
هویج سفید و هویج را شسته و هر دو را رنده و مخلوط کنید.
روغن کلزا، سس سویا، جعفری خرد شده و نمک و فلفل را مخلوط کرده و سس را آماده کنید.
توفوها را به صورت مکعب های کوچک تقسیم کنید و آن ها را داخل ماهیتابه ی نچسب و با کمی روغن زیتون به مدت ۴ تا ۵ دقیقه تفت دهید.
یک لایه از سبزیجات رنده شده را داخل ظرف بریزید و سپس توفوهای گرم را روی آن بریزید. سس آماده شده را روی مواد ریخته و در صورت تمایل کمی دانه کنجد روی آن بپاشید.

 

_ سالاد لاغری با بوقلمون، قارچ و جوانه ی سویا

مواد لازم سالاد لاغری با بوقلمون، قارچ و جوانه ی سویا برای ۴ نفر

جوانه ی سویا : ۴۰۰ گرم
قارچ : ۲۰۰ گرم
سینه بوقلمون : ۳۰۰ گرم
ساقه تره فرنگی یا پیازچه : ۴ عدد
سیر له شده : ۱ قاشق چایخوری
سس سویا : ۲ قاشق غذا خوری
روغن کنجد : ۱ قاشق غذاخوری
کنجد : ۱ قاشق غذاخوری

 

روش تهیه سالاد لاغری با بوقلمون، قارچ و جوانه ی سویا

مدت زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه
زمان پخت: ۵ دقیقه
جوانه های سویا را داخل ظرف حاوی آب نمک که به جوش رسیده است بریزید و در ظرف را بگذارید. اجازه دهید به مدت ۶ دقیقه با حرارت ملایم بپزند. سپس جوانه ها را آبکش کرده و زیر آب سرد بگیرید.
قارچ ها را بشویید و خرد کنید. فیله ی بوقلمون را به قطعات کوچک تقسیم کنید و داخل یک ماهیتابه ی نچسب به مدت چند دقیقه با یک قاشق سس سویا تفت دهید.
سس را با ترکیب بقیه ی سس سویا، روغن کنجد، سیر، ساقه ی تره فرنگی یا موسیر یا پیازچه و کنجد تهیه کنید.
بوقلمون ها را با جوانه ی سویا، قارچ و سسی که آماده کرده اید مخلوط کرده و سرو کنید.

سالادی که لاغرتان می کند!!

_ سالاد لاغری چغندر، تربچه و پیاز

مواد لازم سالاد لاغری چغندر، تربچه و پیاز برای ۴ نفر

چغندر قرمز خام : ۱ عدد
ترب سیاه : ۲ عدد
کاهو : چند برگ
پیاز شیرین : ۱ عدد
بادام یا گردوی خرد شده : ۲ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک : ۱ قاشق غذاخوری
سرکه سیب یا سرکه توت فرنگی : ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون : ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل : به مقدار لازم

 

روش تهیه سالاد لاغری چغندر، تربچه و پیاز

زمان آماده سازی : ۲۰ دقیقه
زمان پخت : ۲ دقیقه
پیاز را پوست گرفته و حلقه حلقه کنید و آن ها را روی کاغذ جاذب قرار دهید تا آب آن ها کشیده شود و سپس رویشان نمک بپاشید. اجازه دهید ۵ دقیقه بمانند.
کاهوها را شسته و آب آن ها را بگیرید و خرد کنید. چغندر را نیز شسته و رنده کنید.
ترب سیاه ها را شسته و پوست بگیرید و آن ها را نیز حلقه حلقه کنید.
برای تهیه ی سس، سرکه ها را با روغن زیتون ترکیب کنید و سپس روی پیازها، چغندر رنده شده و ترب سیاه بریزید و مواد را مخلوط کنید.
مواد را داخل ظرف بریزید و روی آن کاهوهای خرد شده را بریزید. قبل از سرو، گردوها یا بادام ها را داخل ماهیتابه ی نچسب و بدون روغن کمی تفت دهید. به محض طلایی شدن آن ها را روی سالاد بریزید و آن را سرو کنید.

 

_ سالاد لاغری ترش و شیرین کلم، هویج و سیب

مواد لازم سالاد لاغری ترش و شیرین کلم، هویج و سیب برای ۴ نفر

کلم سفید : نصف عدد
هویج : ۳ عدد
سیب کوچک : ۴ عدد
گردوی خرد شده : ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
خردل : ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون : ۱ قاشق غذاخوری
آب : ۱ قاشق غذاخوری
ماست : ۱ پیاله
نمک و فلفل : به مقدار لازم

 

روش تهیه سالاد لاغری ترش و شیرین کلم، هویج و سیب

مدت زمان آماده سازی : ۲۵ دقیقه
هویج ها را شسته و رنده کنید. کلم را نیز خرد کنید. سیب ها را پوست گرفته و خرد کنید. داخل یک ظرف روغن، آب، خردل و ماست را مخلوط کرده و نمک و فلفل بزنید. سپس سبزیجات رنده شده و سیب خرد شده را اضافه کنید. مواد را مخلوط کنید تا سس به خورد آن برود. گردوهای خرد شده را روی سالاد بریزید و سرو کنید.

 

_ سالاد لاغری ورمیشل و ماهی آزاد

مواد لازم سالاد لاغری ورمیشل و ماهی آزاد برای ۲ نفر

ورمیشل : ۱ بسته
فیله ی ماهی آزاد : ۴ عدد
خامه ی تازه ی کم چرب : ۲ قاشق غذاخوری
سیر : ۱ عدد
موسیر : ۱ عدد
سرکه : ۱ قاشق
روغن : ۱ قاشق
کاهو : چند برگ
نمک و فلفل : به مقدار لازم

روش تهیه سالاد لاغری ورمیشل و ماهی آزاد

مدت زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه
مدت زمان پخت : ۳ دقیقه
ورمیشل ها را داخل آب جوش ریخته و بعد از ۳ دقیقه آبکش کنید. داخل ماهیتابه کمی روغن بریزید و ماهی آزاد که به فیله های نازک برش داده اید را داخل آن بریزید. سیر و موسیر را پوست بگیرید و له کنید. سپس آن ها را به ماهی اضافه کنید. ماهی را سرخ کنید. ۲ قاشق خامه را با ورمیشل ها مخلوط کنید و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و خوش طعم کنید. کاهو را شسته و خرد کنید و اجازه دهید آب آن ها کشیده شود. کمی سرکه به آن ها اضافه کنید. سپس مواد را با ورمیشل ها ترکیب کرده و هم بزنید و سرو کنید.

 

_ سالاد لاغری ترش و شیرین اسفناج و پرتقال

مواد لازم برای سالاد لاغری ترش و شیرین اسفناج و پرتقال ۴ نفر

اسفناج تر و تازه : ۱ دسته کوچک
پیاز سفید : ۱ عدد
پرتقال : ۲ عدد
سرکه بالزامیک : ۱ قاشق غذاخوری
دانه ی کنجد : ۱ قاشق غذاخوری
آب لیموترش : ۱ عدد

 

روش تهیه سالاد لاغری ترش و شیرین اسفناج و پرتقال

مدت زمان آماده سازی: ۵ دقیقه
زمان پخت: ۳ دقیقه
پیاز را پوست گرفته و سپس خرد کنید. پرتقال ها را نیز پوست گرفته و پوست نازک و هسته ها را جدا و به چهار قسمت تقسیم کنید. داخل یک ماهیتابه ی نچسب پرتقال ها را با حرارت بسیار ملایم با سرکه بالزامیک تفت دهید. اسفناج های کوچک و تر و تازه را با آب لیموترش مخلوط کنید. سپس آن ها را با مواد دیگر مخلوط کرده و روی آن دانه ی کنجد بریزید و سرو کنید.

 

 

پاسخی بگذارید

جدیدترین مطالب
پربیننده هفته
پربیننده ماه

مطالب طنز و سرگرمی

استاتوس ها